E-commerce

Sklepy internetowe, portale aukcyjne, media społecznościowe – sposobów sprzedaży na odległość jest bardzo wiele. Sposobów wysyłki towaru również. Kluczową kwestią jest ich właściwe zabezpieczanie, dzięki czemu mogą dotrzeć na adres docelowy w stanie niepogorszonym. Odpowiednie opakowania znajdziemy w branżowych sklepach. Mogą się one różnić w zależności od tego, jaki towar oferujemy klientom. Jakie opakowanie należy wybrać, by zabezpieczyć przed uszkodzeniem elektronikę? A jakie do wysyłki biżuterii lub ściennych kalendarzy? Czy sprzedawane przez internet meble mają szansę dotrzeć do odbiorcy bez żadnych uszkodzeń? Te pytania mogą zadawać sobie osoby stawiające pierwsze kroki w branży e-commerce. Wskazówką dla nich będzie to, by zawsze dopasowywać opakowanie do konkretnego produktu. Znaczenie ma jego wielkość, kształt, ciężar oraz podatność na uszkodzenia.

Kartony tekturowe

Najpowszechniej stosowanymi opakowaniami są kartony tekturowe. Wykorzystuje się je do pakowania przeróżnych towarów, jednak rzadko stosuje jako jedyny środek do zabezpieczania przesyłanych przedmiotów. Znacznie częściej wykorzystywane w połączeniu z wypełniaczami do paczek, dzięki czemu produkt zyskuje lepszą ochronę. Są jednak i takie przedmioty, które można pakować wyłącznie przy użyciu kartonów oraz solidnej, klejącej taśmy. Jako przykład można podać książki. Kluczowa pozostaje tu ochrona przed wilgocią. Dlatego niektórzy sprzedawcy stosują też folię stretch, którą zabezpieczają przesyłkę z zewnątrz.

Kartony tekturowe są dostępne w różnych rozmiarach, dzięki czemu można je dopasować do konkretnego przedmiotu. Niektórzy sprzedawcy decydują się też na wykorzystanie kartonów z nadrukiem. Umieszczony na nich przekaz – hasło reklamowe, logo firmy lub nazwa sklepu internetowego – mogą mieć ogromny wpływ na budowanie świadomości marki wśród klientów.

Koperta bąbelkowa

W niektórych przypadkach zamiast kartonów tekturowych lepiej sprawdzają się bąbelkowe koperty. Można do nich spakować przedmioty o niewielkich gabarytach, choć dzięki zróżnicowanym rozmiarom, istnieją koperty pozwalające spakować nawet nieco większe przedmioty. Ich zaletą jest to, że przedmioty zyskują podwójną ochronę. Przed uszkodzeniem zabezpiecza je zewnętrzna papierowa koperta oraz wyściełająca ją bąbelkowa folia, która tworzy kopertę wewnętrzną.

W bąbelkowych kopertach można wysyłać nawet nieduże i podatne na uszkodzenia przedmioty. Jako przykład można tu podać drobną elektronikę, biżuterię albo inne kruche produkty. W takich kopertach wysyła się też książki, które dzięki temu zyskują ochronę przed wilgocią. Koperty dostępne w różnych rozmiarach znajdziemy na stronie https://e-hurtownia-opakowan.pl/.

Kartonowe tuby

Niektóre z oferowanych do sprzedaży przez internet przedmiotów nie mogą być wysyłane ani w kartonowych pudełkach, ani kopertach bąbelkowych. Przykład stanowią między innymi duże ścienne kalendarze, mapy albo naklejki ścienne. Takie produkty lepiej przesyłać zwinięte w rulon niż zagięte lub złożone. Do tego doskonale nadaje się tuba kartonowa, która dobrze chroni wielkoformatowe wydruki i pozwala im dotrzeć do odbiorcy w niepogorszonym stanie.

Jednak nie tylko mapy i naklejki nie mogą być przesyłane w kartonach. Takim przykładem są też meble. Te zabezpiecza się zwykle za pomocą folii stretch oraz folii bąbelkowej. Przydają się też tekturowe kątowniki.

Pakowanie i zabezpieczanie przesyłek ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa towarów. Nie powinno być zatem traktowane przypadkowo. Warto o tym pamiętać, rozpoczynając pracę w branży e-commerce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here