Pozycjonowanie stron internetowych nabiera coraz większego znaczenia. Każdego dnia liczba stron w internecie dynamicznie rośnie. Problemem, z jakim musi zmierzyć się właściciel strony jest zyskanie czytelników, którzy będą odwiedzać jego stronę, czytać udostępniane nam treści oraz będą z tymi treściami wchodzić w interakcję, na przykład za pomocą systemu komentarzy lub poprzez dokonywanie zakupów albo zapisywanie się na subskrypcje. Wraz z rosnącą liczbą stron zadanie to wydaje się być coraz trudniejsze do zrealizowania. Dlatego też jeśli ktoś traktuje swoją stronę poważnie i ma wobec niej duże plany chcąc oprzeć na niej swój biznes to koniecznie musi zainteresować się tematyką związaną z pozycjonowaniem stron internetowych a także czym są oraz jak prawidłowo przeprowadzić kampanie seo.

Coraz większa liczba osób zdaje sobie sprawę czym jest pozycjonowanie stron internetowych. Niestety nie każdy jest w stanie zaplanować samodzielnie strategię oraz przeprowadzać poszczególne kampanie. Zwracając się do profesjonalnej firmy lub pozycjonera freelancera można oczekiwać indywidualnego podejścia do tematu i zaproponowanie działań najlepiej dopasowanych do aktualnej sytuacji danej strony internetowej, które pomogą w osiągnięciu ustalonych celów.

Wyróżnić można kilka typów kampanii seo. Pierwszą jest tak zwane pozycjonowanie ogólne. Dotyczy głównie mniejszych stron, na przykład tak zwanych wizytówek firm. Tego typu strony zazwyczaj nie zawierają zbyt dużej ilości treści. W dodatku treści te nie zmieniają się nigdy lub bardzo rzadko. Także rozbudowywanie strony raczej w tym wypadku nie ma miejsca. Tego rodzaju kampania polega przede wszystkim na poprawnym zoptymalizowaniu treści dostępnych na stronie pod zapytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Ważnym elementem tej strategii jest szeroko pojęty link-building, a więc zdobycie jak największej ilości wartościowych odnośników do pozycjonowanej strony. Odnośniki te powinny pochodzić ze stron, które powiązane są tematycznie oraz powinny wzmacniać pozycję danej strony na wybrane słowa kluczowe. Zazwyczaj takie działania prowadzi się jednorazowo i można ewentualnie wzmocnić efekt dodając co jakiś czas kilka nowych linków.

Kolejnym typem kampanii jest optymalizacja sklepów internetowych. W tym przypadku konieczne jest zdobywanie dobrych pozycji na bardzo dużą ilość słów kluczowych, które odnoszą się do oferowanego przez sklep asortymentu. Im większą bazę produktów posiada pozycjonowany sklep tym więcej pracy i wysiłku będzie trzeba poświęcić na jego zoptymalizowanie i działania poprawiające widoczność sklepu w wyszukiwarkach. W tego rodzaju kampanii najlepsze efekty będzie dawać pozycjonowanie na tak zwany długi ogon, czyli long tail. Należy także mieć na uwadze, że asortyment sklepu może ulegać zmianie. Pewne produkty będą wycofywane, a inne będą dodawane do oferty. W trakcie trwania kampanii trzeba będzie zmieniać i dobierać pozycjonowane frazy dynamicznie. Oprócz zdobywania linków ze stron zapleczowym nie można zapominać także o tak zwanym linkowaniu wewnętrznym, gdzie strony prezentujące wybrany asortyment sklepu linkują do podobnych produktów zachęcając do kupienia ich obu. Niezwykle istotne jest także zadbanie o to, aby każdy produkt w e-sklepie miał unikalny opis aby uniknąć duplikowania się treści, którego wyszukiwarki bardzo nie lubią.

Następnym przykładem kampanii seo, która posiada charakterystyczne dla siebie cechy, jest pozycjonowanie lokalne. Dotyczy to przede wszystkim małych firm, których działalność jest ściśle powiązana z konkretnym miastem, dzielnicą lub województwem. Wiele osób wyszukując różnego rodzaju produktów lub usług dodaje jeszcze nazwę miasta lub inne wskazanie lokalizacji. To stanowi olbrzymią szansę dla lokalnych firm i usługodawców aby wybić się spośród firm o zasięgu ogólnopolskim. Bardzo ważnym elementem tej strategii będzie stworzenie tak zwanej wizytówki firmy w panelu udostępnionym przez Google o nazwie Google Moja Firma. Dzięki temu firma pojawiać się będzie także na mapach google, co dodatkowo może wpłynąć na zdobycie przez nią klientów i poprawę w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Istnieje także rodzaj kampanii seo, które nie do końca jest powiązane z pozycjonowaniem danej strony internetowej, ale raczej budowanie pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów. W ramach tej strategii to na wielu różnych stronach umieszcza się treści, które powiązane są z marką i do niej nawiązują. Duże znaczenie może tutaj mieć tworzenie profili na portalach społecznościowych albo blogów, które w jakiś sposób powiązane są z działalnością marki i dyskretnie o tej marce wspominają.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here