Sprzedaż internetowa

Sprzedaż internetowa, czyli po prostu e-commerce, to prężnie rozwijająca się dziedzina. Nie trzeba być wielkim specjalistą od rynku, by zauważyć, że ilość transakcji przeprowadzanych w sieci rośnie od kilku lat. Z pewnością jest to konsekwencja ułatwionego dostępu do internetu oraz ogólnego rozwoju dostępu do nowych technologii. Warto jednak podkreślić, że sprzedaż internetowa ma swoją specyfikę, zdecydowanie odróżniającą ją od sprzedaży w zwykłych sklepach. Poszukując pomocy w zarządzaniu e-handlem często zdajemy się na specjalistów od e-commerce, dysponujących profesjonalnymi narzędziami mogącymi pomóc nam w optymalizacji sprzedaży.

Przyszłość handlu – w sieci, czy poza nią?

Jeszcze przed paroma laty wydawało się, że sprzedaż internetowa nigdy nie zastąpi zwykłej wizyty w sklepie. Obecnie natomiast obserwujemy trend potwierdzający tezę odwrotną. Sprzedaż internetowa okazuje się pod wieloma względami łatwiejsza i bardziej komfortowa. O jakich zaletach mowa przede wszystkim?

Zacznijmy od tego, że przeglądając ofertę dostępnych produktów w sklepie internetowym, nie jesteśmy ograniczeni czasowo – możemy poświęcić tej czynności dowolną ilość czasu, bez obaw o godziny otwarcia sklepu. Ponadto, w sklepie internetowym nie obowiązuje nas konieczność czekania w kolejce do kasy, ani przepychania się pomiędzy innymi klientami.

Oferta sklepów internetowych jest często szersza niż sklepów fizycznych, a ponadto – mamy możliwość swobodnego porównywania ich asortymentów w poszukiwaniu najkorzystniejszego wyboru.

Statystyki również przemawiają na korzyść handlu internetowego. W ubiegłym roku na zakupy w sieci wydaliśmy około 50 miliardów złotych, a w roku obecnym – suma ta może ulec nawet podwojeniu. Przeciętny Polak wydał w 2019 roku prawie 3 tysiące złotych na zakupy dokonywane właśnie za pośrednictwem internetu.

Sprzedaż internetowa – pomocne narzędzia i rozwiązania

Sprzedaż w internecie obejmuje wiele rozmaitych grup działań. Przede wszystkim – są to różnego typu akcje skierowane do klienta i mające na celu usprawnić komunikację pomiędzy nim a naszym przedsiębiorstwem. Do takich należy prowadzenie strony internetowej, aplikacji sprzedażowych, a także organizowanie akcji zniżkowych i promocyjnych.

Jak wskazują statystyki, komputer jest wciąż głównym narzędziem wykorzystywanym w finalizowaniu transakcji internetowych. Rośnie jednak użycie telefonów, które świetnie nadają się do uzupełnienia tak zwane „luki mobilnej”. Mobilne wersje stron internetowych, aplikacje na smartfony oraz inne metody komunikacji z klientem czynią smartfony coraz silniejszymi konkurentami komputerów w e-handlu.

Ponadto, smartfon świetnie się nadaje do łączenia sprzedaży internetowej ze sprzedażą w zwykłym sklepie. Coraz więcej klientów wykorzystuje mobilne strony i aplikacje sklepów do przeglądania ich asortymentu oraz dokonania wstępnej decyzji zakupowej. Po zapoznaniu się z asortymentem za pośrednictwem internetu, udają się do sklepu stacjonarnego w celu sfinalizowania zakupu.

Gdzie szukać pomocy w e-commerce?

Znajdziemy wiele firm specjalizujących się w optymalizowaniu sprzedaży internetowej, wśród których pragniemy szczególnie polecić X-Coding, dostępną po adresem: https://x-coding.pl/ecommerce/. Jej pracownicy to profesjonaliści w zakresie szeroko pojętego e-commerce. Zajmują się przede wszystkim optymalizacją sprzedaży w internecie poprzez dostarczenie odpowiednich narzędzi mobilnych, w tym aplikacji tworzonych pod kątem potrzeb konkretnego klienta.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here