Każdy produkt oraz usługa potrzebuje nieustannej reklamy. Aby biznes się kręcił, klienci muszą mieć świadomość ich istnienia. Wielu przedsiębiorców z dystansem podchodzi do reklamy w sieci. Nic dziwnego – w końcu na chwilę obecną ponad 50% działalności gospodarczych w Polsce nie posiada jeszcze strony internetowej. Wciąż najpopularniejsza jest reklama w typie out-door. Polacy kochają banery reklamowe. Możesz się o tym przekonać podczas spaceru po wielu miejscowościach. Jednak ten sposób informowania klientów o swojej działalności nie musi być najskuteczniejszy. Coraz więcej naszej codziennej aktywności przenosi się do sieci i zagadnienia handlu nie stanowią tu wyjątku. Ponad połowa dorosłych Polaków regularnie kupuje w internecie, a z każdym kolejnym rokiem ten odsetek wzrasta. Internet to przyszłość.
Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do internautów – potrzebujesz strony internetowej. Wielu przedsiębiorców wciąż nie docenia tej formy reprezentacji w sieci. W końcu dużo łatwiej jest stworzyć i prowadzić fanpage na serwisach społecznościowych. Jednak w tym wypadku, duża część aktywności trafia w próżnie, bo na fanpage nie będą trafiać użytkownicy wyszukiwarki. Gdy założysz już stronę internetową – musisz zadbać o odpowiedni poziom ruchu.
Najbardziej popularnym sposobem zdobywania ruchu jest reklama na zasadach pay-per-click. Oznacza to, że płacisz za każdego użytkownika, który kliknie w Twoją reklamę w wyszukiwarce Google lub serwisie społecznościowym. Pamiętaj jednak, że nie każde kliknięcie musi równać się sprzedaży. Wbrew pozorom tylko niewielki ułamek osób, które trafią na Twoją stronę zostaną Twoimi klientami. Pomimo tego reklama adwords jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych form promocji. Wielu przedsiębiorców zakochało się w możliwościach reklamy na Facebooku. Owszem, w przypadku serwisów społecznościowych możliwości targetowania są niesamowite. Ogranicza je wyłącznie wyobraźnia przedsiębiorcy. To również stanowić może duży problem. Przed przystąpieniem do wyświetlania reklamy warto jest stworzyć profile swoich odbiorców. Na tym etapie można popełnić dużo błędów, które ostatecznie sprawią, że nasza kampania zakończy się porażką. Google pozostawia w tym względzie większe pole manewru. Nie możemy przewidzieć, kto dokładnie trafi na naszą stronę. Segregacji dokonujemy na zasadzie zainteresowań użytkownika, a nie jego cech. Ustawienie skutecznej reklamy w Adwords wymaga doświadczenia. Przez to wielu przedsiębiorców nie chce się tym zajmować. Jednak nie jest to powód do rezygnowania z ogromnego rynku reklamowego – czyli wyszukiwarki Google. W sieci znajdziesz wiele poradników na temat prawidłowego ustawiania reklamy w Google. Jeżeli natomiast nie chcesz tracić czasu – możesz skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji. Nie zawsze musi to być związane z wielkimi kosztami. W końcu ustalenie reklamy w tym narzędziu to kwestia maksymalnie kilku godzin.
Jednak nie powinieneś ograniczać się wyłącznie do reklamy pay-per-click. Wielu specjalistów od marketingu twierdzi, że żyjemy w epoce content marketingu. Twoją podstawową reklamą są Twoje treści. To dzięki nim jesteś w stanie zbudować zaufanie u potencjalnego klienta. Nieustanną popularnością cieszy się też e-mail marketing. Wielu przedsiębiorców chwali się wynikami sprzedażowymi, które osiągają w ten sposób. Jednak e-mail marketing jest dość skomplikowany. Musisz bardzo uważnie przeplatać treści informacyjne ze sprzedażowymi – inaczej Twoje wiadomości mogą trafiać do folderu „spam”. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, co do skuteczności tej metody – sprawdź folder „oferty” w swojej skrzynce pocztowej. Praktycznie każdy sklep internetowy (i nie tylko) korzysta z tej formy promocji. Oznacza to, że musi być skuteczna.
Pamiętaj także, że sprzedaż to nie jedyny cel reklamy. Marketing to także praca nad budowaniem świadomości marki. Nawet jeżeli klient nie dokona bezpośredniego zakupu, nie oznacza to, że kampania była nieskuteczna. Z uwagą analizuj wyniki sprzedażowe i zainteresowanie produktem. Nie zawsze udaje się szybko osiągnąć spektakularne efekty. Reklama to proces bez końca. Nawet największe firmy na świecie (np. Apple) przeznaczają ogromne budżety na zagadnienia marketingu. Wciąż musisz docierać do świadomości potencjalnych klientów, a internet to świetne narzędzie do osiągnięcia tego celu. Ponadto promocja w internecie wciąż jest tańsza, niż reklama w mediach tradycyjnych. Nie musisz mieć ogromnych pieniędzy, aby zacząć swoją kampanię. Wraz z rozwojem sytuacji będziesz mógł wpłynąć na jej intensywność.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here