Co robi Google Search Console i jak czerpać z niej korzyści

Na czele strefy walki SEO leży wysoce zaawansowany zestaw narzędzi, który pomaga witrynom poprawić ich pozycję i widoczność w SERP – Google Search Console! To narzędzie SEO zapewnia dokładną analizę osób, które codziennie odwiedzają Twoją witrynę, a także inne przydatne informacje o wydajności. Na przykład, jak duży ruch w sieci uzyskujesz, jakie strony są wyszukiwane przez użytkowników po otwarciu witryny, urządzenia i platformy, których ludzie używają, aby znaleźć Twoją witrynę, status indeksowania mobile-first, raport podstawowych parametrów sieci i wiele innych. W skrócie, wszystko, co sprawia, że Twoja strona odnosi sukces lub odwrotnie.

Ponadto, prawdopodobnie najlepszą rzeczą w Search Console, jest to, że jest bezpłatny i łatwo dostępny dla właścicieli stron internetowych. Każdy profesjonalista SEO i webmaster ma to potężne narzędzie do swojej dyspozycji. Jeśli nie skorzystałeś z zalet Google Search Console jeszcze, po zrozumieniu, jak potężny jest, będziesz chciał skoczyć w prawo i zbadać, jak każda funkcjonalność może zwiększyć swoje rankingi wyszukiwania.

Czym jest Google Search Console (GSC)?

Google Search Console to darmowa usługa udostępniana przez Google, która pomaga analizować, utrzymywać i poprawiać obecność witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Celem tego narzędzia jest umożliwienie właścicielom witryn, marketerom i ekspertom SEO zrozumienia, jak Google postrzega ich witryny. Korzystając z tych informacji, mogą oni monitorować i poprawiać wydajność, identyfikować problemy i naprawiać je. Dodatkowo, przeczytaj  linki do https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/ by pozyskiwać klientów również poprzez social media.

Search Console oferuje narzędzia i raporty dla następujących działań:

  • Website Health. Przegląd ogólnych statystyk i wskaźników oraz informacji o tym, czy Google napotkało jakieś problemy.
    Wyszukiwanie, Odkryj i Wiadomości. Szczegóły dotyczące wydajności Twoich stron w każdym z produktów Google.
  • Pełzanie. Potwierdzenie, że Google może zlokalizować i przeszukiwać Twoją witrynę.
    Indeksowanie. Naprawa problemów z indeksowaniem i ponowne wyświetlanie żądań indeksowania dla nowej lub zaktualizowanej zawartości.
  • Ruch organiczny. Analiza danych dotyczących ruchu w wyszukiwarce Google dla Twojej witryny: jak często Twoja witryna pojawia się w wyszukiwarce Google, w wyniku jakich zapytań jest wyświetlana, jak często użytkownicy klikają na Twoją witrynę dla tych zapytań i wiele więcej.
  • Inspekcja adresów URL. Szczegóły dotyczące błędów w kodzie, znaczników kanonicznych, niespójności użyteczności, itp.
  • Problemy. Otrzymywanie powiadomień, gdy Google natknie się na problemy z indeksowaniem, spamem lub inne problemy typu black hat na twojej stronie.
  • Backlinki. Wyświetlanie witryn, które linkują do twojej witryny, zaznacza  linki do https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/.
  • Indeksowanie Mobile-First. Informacja o tym, czy twoja witryna została przełączona na indeksowanie mobile-first, czy nie.
  • Użyteczność mobilna. Jak przyjazna dla urządzeń mobilnych jest każda z twoich stron oraz czy jest miejsce na ulepszenia.
  • Core Web Vitals. Szczegóły na temat wydajności Twoich stron oparte na danych terenowych od prawdziwych użytkowników.
  • Sitemaps. Informacje o aktualnym statusie przesłanych sitemaps i wszelkich problemach z indeksowaniem, na które natrafiły boty.
  • Status wyników bogatych. Analiza bogatych wyników, które Google pobrało i czy wystąpiły jakieś problemy.
  • Inne istotne narzędzia i raporty. Istnieją również raporty dotyczące kwestii bezpieczeństwa, działań ręcznych, linków, migracji, przekierowań, skojarzeń, rozwiązywania różnych problemów i nie tylko. Ponadto, masz dostęp do AMP i narzędzi testujących przyjazność dla urządzeń mobilnych.

Mówiąc wprost, każdy kto posiada stronę internetową powinien korzystać z Google Search Console!

Stale informuj  Google Search Console!

Jako przedsiębiorca, powinieneś być poinformowany o tym, co robi Google Search Console, zapoznać się z podstawami SEO i poznać funkcje wyszukiwarki Google. Specjaliści SEO potrzebują GSC do monitorowania obecności cyfrowej, optymalizacji witryny dla lepszego rankingu i podejmowania decyzji opartych na danych dotyczących wyglądu witryny w wyszukiwarkach.

Administratorzy stron powinni używać GSC do monitorowania i rozwiązywania problemów z serwerem, problemów z ładowaniem strony, a także zagrożeń bezpieczeństwa, takich jak hacking i złośliwe oprogramowanie. Jeśli chodzi o twórców stron internetowych, kiedy rozwijają kod strony, Search Console może pomóc im odkryć i rozwiązać problemy z markupem/kodem, a także strukturą danych i technicznymi problemami SEO.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here