SEO copywriting to termin, który pojawił się kilka lat temu. Choć z określeniem tym styka się na co dzień wiele osób, w rzeczywistości spora grupa nie rozumie lub potrafi wyjaśnić jego znaczenia. Niektórzy wiedzą jedynie tyle, że chodzi o tworzenie jakichś tekstów. Warto więc dowiedzieć się, czym SEO copywriting tak naprawdę jest.

Tego, czym jest sam copywriting, raczej nie trzeba tłumaczyć. Problem pojawia się, gdy dodamy do tego terminu określenie „SEO”. SEO copywriting to pisanie treści na różnorodne strony internetowe, ale w pewien określony sposób, aby spełnione zostały założone cele. Przede wszystkim chodzi tu o zoptymalizowanie zawartości witryny tak, by jej adres pojawił się w wyszukiwarce jako jeden z najlepszych, czyli inaczej mówiąc – najwyższych wyników. Klasyczny użytkownik internetu, poszukując czegokolwiek w Google, skupia się na paru pierwszych stronach, jakie wskaże mu wyszukiwarka, zupełnie ignorując pozostałe. Przeprowadzono nawet badania w tym zakresie, dlatego posiadając własny biznes i chcąc, by jak najwięcej ludzi odwiedziło naszą stronę www, trzeba pomóc jej osiągnąć jak najlepszy wynik.

Jednak SEO copywriting wymaga od osób, które się nim zajmują, nieco szerszej wiedzy. Sama umiejętność poprawnego posługiwania się językiem i pisania tekstów nie wystarczy. Trzeba dysponować na bieżąco wiedzą dotyczącą zmieniających się często algorytmów wyszukiwarki. Jeszcze jakiś czas temu nieistotna była sama treść witryn. Dziś sprawa wygląda zupełnie inaczej – duże znaczenie ma jakość tekstów. SEO copywriting ma więc na celu generowanie takich treści, które będą przede wszystkim poprawne, ale także wartościowe, interesujące i atrakcyjne – nie tylko dla odwiedzających, ale również dla wyszukiwarki. Oczywiście dużą rolę odgrywają w SEO copywritingu tzw. słowa kluczowe, jednak trzeba również wiedzieć, jak zamieszczać je w tekście, by całość prezentowała się naturalnie, była przyjemna dla czytelnika i jednocześnie dawała efekty w zakresie optymalizacji. Byle jakiego tekstu raczej nikt nie udostępni np. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Trzeba więc wszystko konstruować tak, aby zachęcić do lektury i podzielenia się ze znajomymi. W ten sposób poszerza się grono odbiorców, którzy w przyszłości mogą skorzystać dzięki temu z usług firmy. Do tego sama wyszukiwarka również zaczyna lepiej „traktować” taką witrynę, co skutkuje coraz wyższym wynikiem w Google oraz dalszym zwiększeniem popularności i liczby odwiedzin. SEO copywriting wymaga również wiedzy marketingowej. Dzięki temu twórca treści wie, jak napisać tekst, by trafić do konkretnego grona odbiorców. Przyciąganie uwagi potencjalnych klientów to bardzo istotna kwestia.

Teksty tworzone przez SEO copywriterów powinny spełniać normy odnośnie swojej budowy i zawierać pewne istotne elementy. Chodzi tu np. o odpowiednie tytuły i nagłówki, które często odgrywają szczególną rolę w optymalizacji. Bardzo ważne są wspomniane już wcześniej słowa kluczowe, które mają odpowiadać temu, co przeciętny użytkownik wpisuje do wyszukiwarki, chcąc znaleźć daną rzecz, produkt czy usługę. Istotna jest na pewno ich ilość – trzeba tu zastosować zasadę „złotego środka”, aby nie było ich ani za dużo, ani za mało. Oczywiście treść, poza tym, że jest poprawna w kwestii ortografii, gramatyki czy interpunkcji i umieszczone będą w niej określone frazy, musi być również w 100% unikalna i merytoryczna. Całość powinna cechować się atrakcyjnością także pod względem wizualnym. Stosowane przez niektórych generatory synonimów to dziś zupełnie bezsensowne działanie w SEO copywritingu, nieprzynoszące w zasadzie żadnych rezultatów – może jeszcze kilka lat temu dawało to zamierzony efekt, ale dziś wyszukiwarka zwyczajnie nie nabiera się już na takie treści. Ważnym elementem są też odpowiednio zawarte linki oraz meta opis, który w skrócie informuje o tym, co umieszczone jest na danej stronie. Ma on ograniczona liczbę znaków, dlatego warto zwięźle i poprawnie go sformułować, by dodatkowo przyciągnąć za jego pomocą kolejnych czytelników.

Trzeba pamiętać, że SEO copywriting to połączenie pisania, wiedzy marketingowej oraz umiejętności wczucia się w odbiorcę i jego oczekiwania. Warto więc zlecić taką usługę komuś, kto naprawdę orientuje się w temacie. Treści tego rodzaju są dziś umieszczane na witrynach internetowych i blogach jako artykuły poradnikowe czy informacyjne, ale także jako opisy produktów w wielu sklepach online. Poprawne wykonanie całej zawartości strony może mieć znaczący wpływ na popularność danej firmy i zwiększenie jej obrotów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here