Media w służbie reklamy
Jak bardzo należy uważać na reklamy pojawiające się obecnie w mediach wie tylko ten, który korzystał z tej formy promowania produktów. Reklama radiowa, reklama telewizyjna, a może zwykła proste promowanie usług w lokalnej gazecie. Trudny jest wybór tym bardziej, że coraz większa ilość emitentów radiowych i telewizyjnych nie pozwala na szybkie zorientowanie się w rynku reklamowym. Podaż i popyt to zmienne, które mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż produktu. Badania dowodzą jednak, że jeszcze większy wpływ na sukces sprzedażowy ma właśnie reklama. Reklama radiowa ma tę przewagę nad innymi, że oddziałuje na zmysły, które nie są zakłócane przekazem wizyjnym emitowanym przez reklamy telewizyjne. Stacji radiowych obecnych w eterze jest setki. Każdy znajdzie dla siebie rozgłośnię, która podpasuje mu z tematyką reportaży, programów publicystycznych czy w końcu muzyki. Reklama wycelowana w konkretnego słuchacza będzie tym bardziej skuteczna jeśli zostanie wpleciona we właściwą muzykę, właściwy temat i właściwą wrażliwość potencjalnego odbiorcy. Wyniki sprzedażowe potrafią poszybować w górę tak szybko jak szybko reklama radiowa trafi w gusta odbiorców.
Wiek słuchacza jest ważny.
Specjaliści od reklamy wskażą takie media, które będą najbardziej trafiać w gusta zlecającego. To bardzo ważne, bo tylko wtedy sukces dotarcia do właściwego odbiorcy może przełożyć się na zlecającego reklamę. Reklama telewizyjna czy reklama zamieszczona na portalach internetowych trafia do innego odbiorcy niż reklama radiowa. W tamtych mediach liczy się nie tylko przekaz oddziałujący na zmysł słuchu ale także na zmysł wzroku. Ważny jest także wiek słuchacza, stąd jeśli reklama ma trafić do odbiorcy w przedziale wieku 60-70 lat to nie będzie on zainteresowany stacjami radiowymi, które emitują muzykę młodzieżową. Wysoce prawdopodobne jest natomiast, że klient zwróci się w kierunku rozgłośni, która proponuje słuchaczowi ciekawe programy publicystyczne, zaskakujące reportaże czy w końcu dopasowaną do ich wieku muzykę. Takie skierowanie reklamy pozwoli na zwiększenie sprzedaży reklamowanych produktów i usług jak też nie zakłóci spokoju klienta, którego szuka on w wybranej przez siebie rozgłośni. W przypadku kierowania reklamy do młodego słuchacza sprawa wydaje się jeszcze bardziej skomplikowana. Młodzi ludzie coraz rzadziej słuchają muzyki radiowej, coraz rzadziej używają radia jako nośnika informacji. W ich przypadku reklama radiowa może być nieskuteczna. Dużo szybciej zainteresuje ich natomiast reklama w popularnym serwisie muzycznym bądź też stronie internetowej poświęconej grom komputerowym.
Częstotliwość reklamy.
Kierując się zasadą – Nie ważne co o nas mówią ważne, że mówią możemy stać się ofiarą własnego założenia. Nie jeden reklamodawca, twórca kampanii reklamowej czy reżyser skupił się zbyt mocno na częstotliwości reklamy a zbyt mało czasu poświęcił na dobry pomysł i chwytliwe hasło. Zbyt częsta i mocno inwazyjna reklama radiowa potrafi zmęczyć każdego słuchacza nie zależnie od jego wieku, statusu społecznego czy wykształcenia. Lepszym rozwiązaniem jest celowy wybór godziny nadawania i trafienie słuchacza hasłem, który swoją trafnością, a czasem kontrowersyjnością potrafi przetrwać w głowie dłużej. Czy to słuszna strategia? Wydaje się być słuszna z jednym małym ale – reklama radiowa wymyka się niekiedy ze schematów. Trudno jest przewidzieć czy reklamując produkt w radiu trafi się w jego gusta. Niekiedy bywa zupełnie odwrotnie niż wcześniej założyliśmy. Przykłady nietrafionej jak nietrafiona reklama radiowa zaszkodziła reklamodawcy bardziej niż pomogła mona mnożyć. Należy jednak pamiętać, że pracują nad tym specjaliści, którzy rozpoznali rynek, poznali oczekiwania klienta oraz sprecyzowali właściwie odbiorcę przekazu reklamowego. Można się zastanawiać czy reklama radiowa wygra z telewizją wtedy gdy ma być skierowana do dzieci. Z łatwością możemy przewidzieć, że tak. Co w takim razie powinniśmy zrobić jeśli nasi klienci są przed odbiornikami zarówno radiowymi jak i telewizyjnymi. Może wtedy powinniśmy wykorzystać różnorodne media. Specjaliści nie są w tym temacie tak jednoznaczni. Według nich zarówno reklama radiowa jak i telewizyjna będzie skuteczna jeśli nie będzie zbyt mocno wchodziła z butami w życie człowieka.
Różne media, różni odbiorcy.
Reklama radiowa nie może być kalką przekazu wizyjnego. Radio to nie to samo co telewizja i nie to samo co portale internetowy. Jeśli chcesz by reklama radiowa zaciekawiła odbiorcę zgłoś się do nas a my sprawimy, że sprzedaż czy kupno reklamowanych produktów i usług zdecydowanie wzrośnie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here