Rozwinięciem tego skrótu jest Serach Engine Optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek. Jest to szereg następujących po sobie działań, które prowadzą do przygotowania naszej witryny w taki sposób, aby była ona umieszczana na jak najwyższych pozycjach na liście wyszukiwań w wyszukiwarkach odbiorców strony, zgodnie z zasadami dla konkretnej wyszukiwarki. Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce i na świecie jest Google. W celu zapoznania się z poszczególnymi zasadami optymalizacji warto będzie zajrzeć do przygotowanego przez firmę Google dokumentu pt. „Wskazówki dla webmasterów”. Aby poznać podstawowe kwestie dotyczące SEO, wystarczy zapoznać się z tym artykułem.

Treści na stronie a optymalizacja
Ogromne znaczenie optymalizacji pod mechanizm SEO ma treść, która zawarta jest na naszej stronie. Zdarza się słyszeć, że znaczenie na SEO mogą wykazywać również zachowania prezentowane przez użytkowników na stronie. Odnoszą się one do tego, jak dużo czasu spędza na niej odwiedzający czy kiedy z niej wychodzi. Czynniki te są bezwzględnie zależne od jakości treści, jaką umieszczamy na stronie internetowej. Należy więc zwrócić uwagę na odpowiednie wypełnianie strony treścią tak, aby spełnić wszelkie zasady.

Cechy dobrej treści na stronie
Przede wszystkim teksty powinny być obszerne. Najlepiej, jeśli produkty zawarte na naszej stronie są opisane na tyle wyczerpująco, aby zaspokoić podstawowe kwestie nurtujące klienta. Zwracajmy więc uwagę, by wszelkie opisy były szczegółowe i powiązane z tematem danego obiektu. Potencjalny klient będzie znajdzie wtedy na Twojej stronie to, czego potrzebuje, a roboty wyszukiwarki mianują Twoją stronę bardziej wartościową. Pamiętajmy również o tym, że umieszczane teksty powinny zachowywać oryginalność. Nie powinniśmy kopiować opisów ze strony producenta produktu czy jego hurtowni. W celu sprawdzenia, czy tekst jest unikalny, warto spróbować wykorzystać narzędzie Copyscape. Kolejną ważną kwestią jest odpowiednie podzielenie tekstu. Jeśli tekst zawiera dłuższą formę, powinniśmy zastosować nagłówki w postaci znaczników HTML. Pomogą one określić strukturę naszego tekstu. Ułatwią one również szybkie zapoznanie się odbiorcy z interesującą go treścią na naszej stronie. Zwróćmy też uwagę na dobierane przez nas słowa kluczowe. Gdy już wiemy, które ze słów będą odpowiednie do pozycjonowania strony, powinniśmy rozmieścić je starannie na naszej stronie. Należy przy tym pamiętać, aby nie były one wstawiane do tekstu na siłę. Zawsze można zamienić słowa kluczowe na synonimy bądź wyrazy bliskoznaczne. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie od sztucznych tekstów, w których szerzą się same słowa kluczowe. Kolejną ważną kwestią wchodzącą w ramy podstawy SEO jest urozmaicenie tekstu. Jeśli treść naszej strony będzie jedynie blokiem tekstu, mało kto zwróci na nią uwagę. Użytkownicy pominą je i prawdopodobnie zmienią stronę na inną. Warto więc stosować kursywy, pogrubienia czy wypunktowania. Dodatkowo można wzbogacić treść o tematyczną grafikę.

Znacznik tytułu strony
Aby ustawić tytuł strony bądź jej podstron, musimy skorzystać z tagu <title>. To na podstawie tego znacznika wyszukiwarka oceni tematykę strony. Dodatkowo jest on wyświetlany jako nagłówek w wynikach wyświetlania wyszukiwarki potencjalnych odwiedzających. W celu dobrania najlepszego tytułu strony powinniśmy na jego początku zawrzeć informację związaną z treścią naszej strony. Warto umieścić tam także nazwę firmy. Jeśli nasza firma o nazwie „Obuwixy” w Krakowie zajmowałaby się sprzedażą butów sportowych, przykładowym tytułem mógłby być „Obuwie sportowe Kraków – Obuwixy”. Warto jednak pamiętać, że każdy tytuł będzie wyświetlany pod warunkiem, że liczba jego znaków nie przekroczy okolicy 55 znaków. Może się zdarzyć, że Google wyświetli inny tytuł w wyszukiwarce. Dzieje się tak, gdyż Google może uznać wyznaczony przez siebie tytuł za odpowiedniejszy. Unikajmy również dwóch lub więcej takich samych tytułów w ramach podstron naszej witryny.

Meta description – czyli opisy strony
Warto zwrócić również uwagę na opis strony. Jest to element, który również wiąże się z językiem HTML. Jaką pełni funkcje? Wyświetla on opis strony podczas wyszukiwania danej frazy. Umieszczony jest on tuż pod ustalonym tytułem i adresem naszej strony. Znacznik meta description nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie strony, jednak może przyciągać swoją treścią odbiorców wyników wyszukiwania. Warto więc zapewnić naszej stronie odpowiedni opis, gdyż jest to podstawowa kwestia optymalizacji strony internetowej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here