Jak wydrukować ulotki online?

Ulotki to cały czas bardzo popularna forma reklamy. Oferta drukarni internetowych sprawiła, że ceny stały się korzystne, a dostępność praktycznie nieograniczona. Przygotowanie projektu i zlecenie wydruku, bez najmniejszych problemów zlecimy online. Przyjrzyjmy się, jak wygląda przykładowa procedura.

Wybierz rodzaj i format ulotki

Jednym z pierwszych etapów jest wybór rodzaju ulotki. Na tym etapie powinniśmy mieć już wiedzę na temat grupy docelowej, która pozwoli nam na dokonanie właściwego wyboru. Chodzi przede wszystkim o rodzaj i format, który będzie odpowiadał okolicznościom, w których ulotki będą wręczane odbiorcom. Popularne rodzaje ulotek, dostępne m.in. w drukarni internetowej Studio Kolor, to:

  • ulotki syntetyczne – idealne do zastosowań outdoorowych, sprawdzą się jako mapy, zawieszki i instrukcje. Dostępne w formacie od A7 do A3. Drukowane na wytrzymałym, syntetycznym papierze.
  • Ulotki standardowe – do wszelkich zastosowań, drukowane w formatach od A7 do A3 oraz DL, na papierze kredowym o różnej gramaturze, głównie w wersji z połyskiem. Standard to jedna z popularniejszych i co za tym idzie tańszych ulotek w ogóle.
  • Ulotki składane – gdy potrzebujesz więcej przestrzeni na treść. Dostępne w wielu różnych formatach, składane w konfiguracji C, Z, Zyg Zag i dwa razy na pół – nawet do formatu A6 lub DL.
  • Ulotki składane LUX – produkt dedykowany zastosowaniom premium. Dostępne są dwa rodzaje wykończenia – lakierowanie jedno lub dwustronne chroniące ulotkę przed promieniowaniem UV oraz lakierowanie w połączeniu nałożeniem warstwy matowej folii ochronnej.
  • Ulotki z perforacją – coraz popularniejsze ulotki, często stosowane jako bony rabatowe, kupony czy talony. Zadaniem perforacji jest wydzielenie obszarów ulotki, na których znajdują się np. dane teleadresowe lub kod rabatowy. Ulotki z perforacją drukuje się na papierze, którego wytrzymałość pozwala na wydzieranie wydzielonych perforacją elementów bez niszczenia całości.
  • Ulotki w formie zaproszeń – obowiązkowy element każdego wydarzenia prywatnego, biznesowego i kulturalnego. Coraz częściej w formie pocztówek. Dostępne formaty to A6, DL oraz wybrane wersje składane.

Przygotuj projekt ulotki

Po wyborze rodzaju i formatu ulotki reklamowej można przystąpić do przygotowania ostatecznej wersji projektu. W tym celu warto skorzystać z przygotowanych makiet, dostępnych na stronie Studio Kolor. Firma zaleca przygotowanie pliku z projektem w formacie PDF, rekomenduje rozdzielczość 300 DPI, brak znaczników oraz stosowanie kolorystyki z palety CMYK. Makiety ulotek dla wszystkich formatów, dostępne są w formie plików PDF, AI, CDR, PS, ID. Studio Kolor akceptuje również projekty w JPG, TIF i TIFF. Jeżeli przygotowanie projektu ulotki przerasta możliwości zamawiającego, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika, szczególnie jeżeli projekt ma zawierać specjalne grafiki i zdjęcia. Doświadczenia zawodowca z pewności pozytywnie wpłynie na odbiór ulotki przez klientów. Warto pamiętać, że w drukarnia także oferuje projektowanie graficzne ulotek.

Wybierz nakład i zleć drukowanie

Po przygotowaniu projektu, oczywiście zgodnie ze wszystkimi zasadami sztuki, możemy zlecić drukowanie. Studio Kolor drukuje ulotki w dwóch wiodących technologiach:

  • cyfrowej – stosowanej w przypadku małych nakładów do 200 szt.,
  • offsetowej z technologią CTP – w przypadku większych nakładów i ulotek syntetycznych.

Czas realizacji jest uzależniony od wielkości nakładu i wybranego rodzaju ulotki. Klient zawsze jest informowany o terminie w jakim zostanie zrealizowane jego zamówienie. Gotowe ulotki, pod wskazany adres, dostarczają renomowane firmy kurierskie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here